De know like trust-factor is een bekende term uit de marketingwereld. Het komt kortgezegd hierop neer; potentiële kopers moeten je eerst leren kennen, vervolgens leuk gaan vinden en dan gaan vertrouwen, vóór ze besluiten tot een volgende stap over te gaan: het aanschaffen van jouw product of dienst. Het is eigenlijk net als met het aangaan van een relatie. Je gaat eerst daten en elkaar beter leren kennen, voordat je diegene je huissleutel geeft.
Socialmediakanalen zijn bij uitstek de plek om te "daten" met potentiële klanten. Om jezelf, je bedrijf en je expertise te laten zien en zo je publiek op te warmen, voor zij overgaan tot aankoop. Maar hoe pak je dat aan? Plaats je regelmatig een post, maar lukt het niet om de energie die jij in je socialmediakanalen steekt ook te verzilveren? Denk dan eens aan het uitbesteden van social media.
Met een social media abonnement ben jij zichtbaar met steengoede content die is afgestemd op jouw doelgroep. Zo wordt je bereik vergroot, neemt de traffic naar je website toe en worden jouw volgers fans. En dat terwijl jij tijd overhoudt voor ondernemen.
Als ondernemer wil zichtbaar zijn daar waar je doelgroep zich bevindt. Anno 2024 is de kans honderd tegen één dat ook jouw doelgroep actief op de socials. Maar de inzet van social media heeft meer voordelen dan alleen het grote bereik.
1. Rechtstreeks en effectief je doelgroep aanspreken
Of jouw doelgroep nu bestaat uit gepensioneerden uit Klazienaveen of kappers uit de Randstad: wanneer je adverteert op platformen als Instagram en Facebook kun je je
rechtstreeks tot je doelgroep richten. Deze socialmediakanalen bieden namelijk de mogelijkheid om advertenties alleen te tonen aan hen die voldoen aan jouw criteria op het gebied van leeftijd, sekse, interesses, enzovoorts. Dit in tegenstelling tot adverteren in
de krant of aan een reclamezuil langs de snelweg, waarbij adverteren vaak min of meer schieten met hagel is.
2. Relatief lage kosten, of zelfs gratis
Posten op social media is gratis. Kies je ervoor om daarnaast te adverteren, zodat je ook in het oog springt bij potentiële nieuwe volgers? Het voordeel is dat advertenties op social media relatief goedkoop zijn in vergelijking met andere advertentievormen.
3. Inzichten en meetbare resultaten
Hoe vaak is jouw post bekeken? Hoe vaak is er vervolgens doorgeklikt naar jouw website? Welke posts doen het goed en welke minder? Op welke tijdstippen zijn je volgers veelal online? Al deze statistieken zijn inzichtelijk op je socialmediakanalen. Daarop kun je vervolgens je strategie kunt bijsturen.
4. SEO: je website krijgt een betere positie in de zoekmachines
Wanneer je vanuit je socials doorlinkt naar je website, wordt je website vaker bezocht. Hoe vaker een website bezocht wordt, des te hoger Google je site in de zoekresultaten laat zien.
Rechtstreeks en effectief je doelgroep aanspreken
Relatief lage kosten
Meetbare resultaten waarop je kunt bijsturen
SEO: een betere ranking van de website in de zoekmachines
Wanneer je ervoor kiest jouw social media aan mij uit te besteden, dan doen we dat op basis van een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Wel zo prettig, want zo zit je nergens aan vast.
Dit houdt het social media abonnement in
Zonder gerichte strategie is social media niets meer dan leuk posten, zonder écht resultaat. Daarom wil ik vooraf precies weten wat jouw doelen zijn én zoek ik tot op de bodem uit waar jouw doelgroep blij van wordt. Daar stem ik de contentstrategie op af.
Maandelijks ontvang je een concept-contentplanning waarin je ziet wat ik op welke datum voor je ga posten. Als je wilt kun je daarin wijzigingen aanbrengen. Vervolgens plaats ik mezelf in jouw schoenen en post ik kwalitatief goede content voor je, die volledig is afgestemd op jouw bedrijf en jouw doelgroep. Daar merken jouw volgers helemaal niets van, behalve dan dat jouw posts en stories ze zo aanspreken. :-) Jij hebt én behoudt natuurlijk gewoon de toegang tot je socialmediakanalen.
Het resultaat? Jij bent zichtbaar met steengoede content, terwijl je tijd overhoudt.
Je houdt tijd over.
Social media frequent, professioneel én succesvol beheren kost veel tijd en energie. Uitbesteden zorgt voor ruimte in je agenda én in je hoofd.
Je bereikt resultaat.
Resultaat, daar draait het om. Daarom plaats ik niet zomaar een berichtje, maar pakkende content waar goed over nagedacht is. Voor we starten brengen we jouw doelen én je doelgroep in kaart. Vervolgens zorg ik ervoor dat jouw socials resultaatgericht worden ingezet.
Je bedrijf straalt professionaliteit en klantvriendelijkheid uit.
Door social media uit te besteden komt je merk ook op je socialmediakanalen consequent tot uiting. Je vergroot de connectie met je volgers, waardoor ze fans van jouw bedrijf worden. En daardoor klanten.
KOFFIEDATE
Denk je erover het beheer van jouw social media uit handen te geven? Dan plannen we eerst een koffiedate, online of offline. We bespreken jouw wensen en behoeften en op basis daarvan breng ik een vrijblijvende offerte uit.
DOELEN
Na jouw akkoord brengen we samen je doelen in kaart. Wil je meer interactie met je volgers? Wil je meer producten verkopen of meer verkeer naar je website? Natuurlijk kijken we ook goed naar je doelgroep. Wat wil jouw ideale klant? Waarin is hij/zij geïnteresseerd?
POSTEN
Daarna plaats ik mezelf in jouw schoenen. Ik post pakkende en unieke content voor je die volledig is afgestemd op jouw doelgroep en waarmee jij je onderscheidt van je concurrenten.
RESULTAAT
Aan het eind van elk kwartaal ontvang je een heldere rapportage van me en bespreken we de uitkomsten. Zo zie je precies wat mijn inspanningen jou hebben opgeleverd.
Je hebt keuze uit drie social media abonnementen: small, medium en large. Heb je meer of juist minder nodig? Wil je het abonnement bijvoorbeeld uitbreiden met het beantwoorden van klantvragen? Ook dat is mogelijk. Ik maak graag een offerte op maat voor je.
Ben je eraan toe om jouw online zichtbaarheid naar een hoger level te tillen? Wil je meer klanten bereiken zonder daar tijd en energie in te steken? Stuur me een berichtje voor meer info of een vrijblijvende offerte. Ik neem binnen 48 uur contact met je op. Tot snel!
Rachel van Charante. Auteur van historische romans. En een freelance tekstschrijver uit Gelderland die jouw bedrijf serieuzer neemt dan zichzelf. Ik schrijf graag verhalen die boeien, zowel voor mijn lezers als voor jouw (potentiële) klanten.
Als AUTEUR ben ik verbonden aan Xander Uitgevers. Schrijf ik historische romans met een vleugje thrillerachtige spanning. Op 7 september '23 is mijn derde roman Schaduwdochter verschenen en op dit moment werk ik aan het volgende deel van De Acht Kastelen-serie.
Als TEKSTSCHRIJVER & SEO-COPYWRITER zet ik me in om jouw onderneming in de spotlights te zetten met steengoede content. Schrijf ik overtuigende teksten met flair, waar jouw unieke stem in doorklinkt. Denk daarbij aan webteksten, teksten voor je bedrijfsbrochure, blogs, advertorials, vacatures, content voor social media en meer.
Wil je meer informatie over mijn diensten? Of heb je een van mijn boeken gelezen en wil je me laten weten wat je ervan vindt? Vind ik leuk! Stuur me een mailtje of een bericht via het contactformulier. Tot snel!
Volg je me al op social media? Let's connect!
DESIGN & TEKST:
Schrijfstudio Rachel van Charante